Negara Suriname menggunakan bahasa Jawa lho !!

komunitas anak sma

Republik Suriname adalah negara yang terletak di benua Amerika yang berbatasan dengan negara Brazil, tapi Sinyo dan Noni putih-abu.com tau gak sih kalo rakyat negara Suriname dalam kehidupan sehari-harinya menggunakan bahasa Jawa lho..

Yupz… selain dalam kehidupan sehari-hari menggunakan bahasa Jawa, warga negaranya pun rata-rata mempunyai nama Indonesia juga khususnya suku Jawa lho, seperti ketua parlemen negara Suriname yang bernama Paul Slamet Soemoharjo, Mendagri Suriname yaitu Soewarto Moestadja, Mentri Perkebunan Hendrik Setrowidjojo.

Kenapa bisa begitu ya ?, jadi begini sejarahnya sinyo-sinyo dan noni-noni…

Pada zaman penjajahan Belanda di Indonesia tepatnya pada tahun 1880, banyak rakyat Indonesia dari pulau Jawa yang ditangkap dan dibuang ke negara Suriname yang merupakan negara jajahan Belanda juga untuk bekerja secara paksa di perkebunan gula dan pengolahan kayu yang dibuka oleh Belanda di Suriname.

Seiring berkembangnya zaman, pada sekitar tahun 1990  penduduk negara yang memproklamirkan kemerdekaannya 36 tahun yang lalu itu sekitar 34,2%  atau 143.640 orang keturunan  asal  Indonesia alias suku jawa. Akhirnya mereka berbaur menjadi satu dalam perkawinan, dan akhirnya turun menurun.

Di Suriname orang Indonesia tersebar dibeberapa tempat dan kampung yang gampang dikenali karena kampung mereka masih menggunakan nama-nama dalam bahasa Indonesia seperti Desa Tamansari, Desa Tamanrejo dan semacam itu. Untuk mengingat akan tanah airnya Indonesia, selain desa mereka yang di beri nama dengan bahasa Indonesia, bahasa yang digunakan dalam kehidupan sehari-hari pun adalah bahasa Jawa, walaupun bahasa resminya adalah bahasa Belanda.

Fonologi bahasa jawa Suriname menggunaan dialek Kedu yang menjadi bahasa induk warga negara Suriname asal Indonesia yang tentunya gak jauh beda dengan Bahasa Jawa yang baku.

Selain itu, budaya musik suku Jawa pun banyak sekali peminatnya lho di Suriname, contohnya musik Campur Sari. Pemusik Campur Sari Indonesia yaitu mas Didi Kempot sudah berulang kali di undang oleh pemerintah Suriname untuk menghibur rakyat Suriname. Wow…

Jadi begitu sejarahnya kenapa warga negara Suriname menggunakan bahasa jawa dalam kehidupan sehari-hari. Nah.. buat sinyo dan noni yang ingin berlibur ke benua Amerika jangan lupa mampir ke negara Suriname, dijamin bakal disambut baik deh oleh warga Suriname. Untuk berkomunikasi dengan rakyat Suriname, ya.. pakai aja bahasa Jawa, mereka pasti ngerti kok..

Share This Post On

8 Comments

  1. Walah..walah…Informasi buat warga keturunan Jawa nggak
    benar LHO !! Saya yang menulis ini warga Suriname LHO !!
    Penduduk Suriname dengan semua kelompok etnis sekarang
    500 000an… dan keturunan suku Jawa kira2 75 000.
    Keturunan suku Jawa Suriname yang tinggal di Belanda
    kira2 30 000. Itu benar, di Suriname ada desa2 dengan
    penduduknya sebagian besar Jawa, Hidustan(dari India),
    Negro dan hanya Amer-Indian….. Ada juga yang campur.
    Desa2 penduduknya dengan kelebihan ket.Jawa adalah:
    (dalam ejaan Bah.Belanda) Tamanredjo, Tamansari,
    Kampoeng Sawah, Sidodadi, Sidoredjo, Damboentoeng,
    Poerwodadi, Karanganjar dll.
    Ayo, mampir di Suriname…kalau bertemu orang Jawa,
    di mana saja, iya..pakai aja Bahasa Jawa…kalau
    dialek Banyumasan barangkali sulit sedikit dan Bahasa
    Indonesia keturunan Jawa Suriname tidak ngerti.
    Lha ini Bahasa Jawa saya: Pada ndang mengunjungi
    Suriname, mengko lhak ngalami Pulo Jawa ing Benua
    Amerika Kidul. Mari, mari…
    Salam dari saudaramu, Jawa Suriname.

    Post a Reply
    • Mas Daglan.

      Aku kok kepingin lungo nang suriname ,tolong informasine mengenai : numpak pesawat opo , kiro kiro biaya transport piro , hotel piro per malam , biaya mangan / minum sekali piro regone.

      matur nuwun infone

      Post a Reply
      • Sorry, gek dina iki wae aku maca pertanyaan iki.
        Karo pesawat KLM saka Jakarta, Kuala Lumpur (se-jam), terus
        ning Schiphol-Amsterdam(Belanda). Ning kono ngenteni sambungan
        (transit)KLM menyang Suriname. Takpikir ning Jakarta perlu tuku
        tiket transit(pp), JAKARTA-SCHIPHOL-PARAMARIBO(Suriname).
        Ongkose tiket takkira paling tithik $3000.–
        Dipikir yen pangan lan penginepan ning Suriname luwih larang
        ngungkuli ing Jawa…Pangan dalem seporsi/minum $5.–(warung
        Jawa sing “murah”). Nek ning restoran reghane 2x.
        Penginepan hotel sewengi mestine $50.– munggah…
        Gek sing kaya padhane diarani losmen ning Jawa kae reghane
        ora kaya ning Jawa, $8.– apa 12.– per malam.
        Ning Sur. mestine $25an. Aku saguh tulung ajak dolan2 kiwa
        tengene kutha lan methuki keturunan Jawa Suriname…
        Nek sampeyan serius ayo dirembug karo aku liwat email…
        Ning Suriname isuk lan sore akeh sing biasane mung mangan roti!
        Salam, saka pk. Daglan

        Post a Reply
        • salam pak Daglan. kenalke aku wong jowo. ngayojokarto. jenengku daldini lair 1971. aku pengen srawong karo sedulur suriname. senajan nganggo facebook (daldini aja) email daldini_fika@ymail.com.

          Post a Reply
  2. Lehku nyeluk kang apa mas Daglan Sodirijo yaaa, aku rapati mudeng. merga nalika aku maca majalah JAYABAYA basamu kaya basane embahku. Eh lali jenengku “Hartono” lair tauh 1956. omahku Indonesia Jawa Timur (Jawa sisih Etan/ Timur)kuta Mediun. aku kirimana kabudayan jawa neng Suriname liwat email ku semarhs@gmail.com aku guru SD. Salamku kanggo sedulurku kabeh ing kene, matur nuwun

    Post a Reply
    • Mas Hartono, aku pantes kangmu. Awit aku lair ing taun ’46. Aku dhewe nek mikir Basa Jawane pulo Jawa iya uga’ra mudheng. Pikiren, ana sing nulis mrana,ana sing mrono — sembrana,sembrono –inyong,aku –kuwe,kowe — kiye,iki — Adhewe ning Suriname biasane nek “bertemu” ing Basa Jawa ngoko nganggo “kepethuk”, ora ujar “ketemu”. Rumangsane adhewe nek ana wong kelangan umpamane duwit, digoleki terus “ketemu”. Nanging adhewe kenal karo
      wong saka Ngawi, kutho lore Madiun nek ngomong
      kepethuk iku jerene ora matuk, awit padhane wong
      dibuntel/taleni….Dadi aku secara turunan Jawa
      sing manggon adoh saka Jawa, terus mikir, nek ngono kawit maune adhewe ning Suriname keleru….
      Sakwijine dina aku maca kamus Banyumasan ning
      Internet nek “kepethuk” iku maksude padha karo
      “bertemu”….Lha nek wong Ngawi wae ora ngerti nek
      “kepethuk” maksude padha karo “bertemu” nanging iku
      ujar Basa Banyumasan kaya, kiye, kuwe, inyong…
      gek kepiye iku…tunggal Jawa, mung ujar saka daerah
      Jawa Tengah…. Ajameneh, adhewe Jawa Suriname sing
      manggon adoh saka sangkane, namung ngomong Jawa
      turun temurun…ora tau nulis apa maca Jawa…
      Jalaran sing teka ning Suriname biyen uga akeh wong
      Banyumasan… Dadi nek arep madhak-madhakke Basa
      Jawa, ning Pulo Jawa wae werna-werna omongane lan
      tulisane…Wong Jawa Indonesia ana sing ngarani yen
      wong Jawa Suriname nganggo jeneng kampungan, Jawa kuna…Lha piye tha, mosok kon melu2 nyelang jenenge
      wong Arab apa Sanskriet, terus ngono arane modern…
      Adhewe bangga karo jeneng Jawa kok, jeneng keluwarga
      Jawa bakal selawas-lawase ana ing Suriname…
      Tur uripe adhewe mapan kabeh.

      Apa maksudmu mas, njaluk kiriman kabudayan Jawa??
      Suk takkirimi email karo foto2.
      Kirim keslametan karo sedulurku Jawa kabeh.

      Post a Reply
  3. kulo njeh purun mas disukani info tentang sederek jawi teng mriko,,,kirim teng emailkulo njeh,,,muhammad.husein18@yahoo.com,,,matur suwon sanget njeh,,,

    Post a Reply
    • Mudah-mudahan sudah menerima email saya mas.
      Salam dari Suriname

      Post a Reply

Trackbacks/Pingbacks

  1. enowulanblog - […] Negara Suriname menggunakan bahasa Jawa lho !! […]
  2. Negara Suriname Menggunakan Bahasa JAWA | igosok.com - […] Sumber […]

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>